van egy fontos kérdés, ami foglalkoztat.

el lehet-e kapatni bubut? most az a helyzet, h bubu alig sírására mindig aktívan válaszolunk, keressük az okokat, felkapjuk, ringatjuk, titsztába tesszük, etetjük..stb. ez odáig "fajult", h sokszor az sem elég, h felvesszük, menni kell vele, mert ő nézelődni akar, meg mozogni. no, ezt azért sokáig nem lehet bírni. lerakni sem lehet akárhova...

szóval én eddig abszolut az igények kiszolgálása és kielégítése pártján voltam, mivel egyszer csecsemő az ember..

de közben néha elbizonytalankodom. meddig tart ez? ill. valóban semmi hatás, mármint rossz hatás a későbbiekre? ezt ugye sose fogjuk megtudni. nem tudjuk meg, mi lett volna ha...

rajtam néha azért kitőr, h bár nagyon szeretem a kis bubukát:ELÉG

igenis nem veszem föl. lerakom. csak aztán olyan elkeseredetten sír, h kevés az elhatározás...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bubukedves.blog.hu/api/trackback/id/tr73757100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boglárka · http://www.piciangyalkam.blogspot.com 2008.11.12. 17:55:21

ez nagyon nagyon nehéz kérdés.... nem lehet elégokosnak lenni.
az uram szerint én anno elkaptattam Kirát, mert vele is mindig sétálni kellett a lakásban, nem lehetett egyhelyben sem ülni vele.
ehhez képest, most nagyon jól eljátszik magában,nincs vele semmi gond...
a második babát kényelmesebb lenne majd hordoznom kendőben, de én is nagyon parázok, hogy könnyen rászokik a kisded :D

torpicur · http://torpicur.blog.hu/ 2008.11.13. 10:22:55

Jajaja. Az okosok azt mondják, hogy a csecsemőt nem lehet elkényeztetni. A tapasztalt szülők azért általában más állásponton vannak. (Az okosok pedig nem feltétlenül tapasztalt szülők. :))
Szerintem próbáljátok megtalálni az egyensúlyt. Csak nem lesz durva lelki törése bubunak, ha egyszer-egyszer magatokra is gondoltok. Elvileg az is rossz hatással lehet rá, ha ti nem érzitek magatokat jól, nem?

Mazsola01 2008.11.13. 14:02:31

Szerintem nem lehet elkapatni Őket, és ennek elég egyszerű az oka: nem tudnak zsarolni, nem azért sírnak. Ők még ösztönlényként élnek, ezért kell felébredés után rögtön azonnal enniük, mert azt érzik üres a hasuk, az ösztöneik azt diktálják enni kell. Ennek hangot adni hosszabb távon csak sírással tudnak (egyébként van, h az enyém előtte cuppog, az öklét nyammogja, ha erre nem reagálok sírás). Azon sem kell csodálkozni, hogy vitetik magukat: egyrészt 9 hónapig ez volt számukra a normális, az anyaméh szinte állandó mozgásban volt, ringatva voltak, hallották a szívverésünket. Aztán szülés után elvárásként előjön, hogy tessék egyedül aludni, tessék egy helyben maradni. Nem értem, miért várják el ezeket az előbbi ismeretében/belegondolásában. Másrészt várják az ingereket, ez nehéz, ha le vannak téve egy helyre, így elég kevés dolgot láthatnak.

Rossz hatás/meddig tart a későbbiekre: én csak abból látom, nem lesz gond így, jól csinálom, hogy Marci mennyire nyugodt/kiegyensúlyozott/mosolygós baba, mert mindig ott vagyok, ha szüksége van rám. Egyszer hagytam sírni, mikor evés után már semmi sem használt (lehet a hasa fájt, lehet egészen más, nem jöttem rá a titok nyitjára), ott hagytam, szegény már tiszta vörösen üvöltött, mire észbe kaptam, h ő rám szorul, én akartam Őt, ő nem kértem tőlem, hogy megszülessen. Ekkor felvettem, ringattam, ő nagy nehezen megnyugodott, de látni kellett volna a szemeit, h csalódott...
Nehéz igen, nekem is, 24 órás igénybevétel, néha mélyponton vagyok, de mikor rá nézek a Fiamra tudom, megéri.
Ez meg nem marad így örökre, sőt... elérünk oda is majd, hogy már cikinek tartják, ha megpusziljuk, fogjuk a kezét. Fel a fejjel és kitartás! :)
Azért az a tudat is jó, hogy van még aki így neveli a gyerekét, szóval a nem vagy egyedül érzés :D

Bocsánat a terjedelemért.

essz · http://bubukedves.blog.hu 2008.11.13. 19:21:28

hát igen. bár vannak azért gének is. nem tudhatjuk mi lett volna, lehet, h Kíra és Marci kiegyensúlyozott lenne akkor is, ha néha hagytátok volna sírni őket..

egy másik dolog, h sztem nagyon fontos az is, h a határokat megismerje a gyermek, hiszen ezek mentén fog a későbbiekben tájékozódni. hajlandó vagyok azt is elfogadni, h néha azért lehet NEM-et mondani. főleg, ha az ember már nem bírja. én pl nem bírok órákon keresztül hurcolni egy 4,5 kilós akármilyen helyes gyereket sem. szóval ezek termékeny nemek is lehetnek akár.

DE: mindezek ellenére, v épp ezért, hurcolok, emelek...stb..

tök jó, h marci ilyen mosolygombóc, bubu azért tud rendesen őrjöngeni, elég konkrét elképelései vannak arról, mit kell vele csinálni, h jól érezze magát.

Mazsola01 2008.11.14. 11:32:30

Én úgy gondolom, hogy a határokat akkor kell kialakítani, mikor a gyerek megérti, felfogja, amit mondunk neki (2éves kor körül, például ekkora alakul ki a gyerekek veszélyérzete). Most is lehet nemet mondani, de alternatívával, mondjuk nem cipelem a gyereket, de ringatni tudom ülve is, vagy hintáztatni, vagy énekelni neki :)
Szóval, ha velünk akar lenni, akkor lehet ezer módon.
Bubu karakán gyerköc, ha ez így is marad, nem kell félteni az életben majd ;)

syllblog 2008.11.18. 17:29:29

Valahol olvastam, hogy 3 hónapos koráig nem nagyon lehet elrontani a babát.Mi is úgy indultunk, hogy nem kapjuk állandóan fel, majd hagyom sírni.Ehelyett mind2-en mozdolunk, ha gyerkőc a sírásba belendül.Mondjuk nem rögtön szoktam bemenni hozzá, mert pl. van úgy, hogy egyszerűen unatkozik és azért nyekereg.Ha fáj valamije, akkor keserves a sírása, akkor felveszem.Eddig csak egyszer járkáltam vele éjszaka, simogatás, suttogás elég neki.
süti beállítások módosítása