emm 2009.11.02. 21:27

Bubu kilométerek

A születésnapoknál hagytam abba a bubucsalád frankó életét. Mostanában a babablogok kaptak valami vírust, megszűnnek, titkosodnak, jelszavazódnak. A bubukedves nem szűnik meg, de még ennél is ritkábbodik a frissítés. Név nélkül nyomjuk a barátaink ismerőseink ismernek, az idegeneknek pedig névtelenek maradunk. Mintha a kisjátszótéren volnánk, egy-két kölöktulajjal szóba állunk, másokkal pedig nem. Nem érzem gáznak a gyerekblogolást, nem fogom fekete abrosz alá tenni a gyerekemet ha kimegyek a házból.

A ritkább posztok oka talán az lesz, hogy kezd beállni ez az új élet, és a kiírokmagambólmindenújdonságot terápia már visszább szorul, mert egyre kevesebb az újdonság, beállt egy permanens királyságos állapotba a bubucsalád. Rögtön cáfolom is az imént leírtakat, mert bubu jár kel kétlábon, és ez elég nagy dolog fejlődéstörténetileg. Is. Vannak ezek a tipikus álkérdések, hogy na megy már? Most már azt mondjuk hogy megy. Fölírjuk 13 hónaposan kezdett el járni kelni. De erről majd később. Megtartom az időrendet.

A születésnapozás remekül sikerült, ennyi tortát utoljára esküvőkön láttam. Golyós számológéptől az egy mérettel nagyobb kismotoron, zenéló szeretleket beszélő maciig minden ott volt a torták alatt. A játékokat már nem tudjuk hová tenni, a múlt héten majdnem sikerült a játékraktár gyerekszobát megcsinálnom, de erről is később.

Október elején két napos Bükk-hegységes bölcsődében voltunk három bubukorú kölökkel és hozzá tartozó szülőkkel. Kivettünk egy házikót, a nagy szobában összeengedtük a gyerekeket. Jól sikerült a kaland. Az a lényeg, ha elaludtak a kölkök, az asszonyokat is magunkhoz kell venni, hogy úgy érezhessék magukat mint a egy normál ember. Erre is jó volt a kaland, a nonstop pelenkázós, altatós, játszós, szoptatós, teregetős, mosogatós, vacsorafőzős anya kicsit kirúghatott a karámból. Ital még mindig csak mentes, mert bubu még mindig szívja a tejet. Nem is tudom mikor fogja abbahagyni. Már gondolkodtam, hogy leállítom a szoptatást. Mert. A fiam többet foglalkozik Sz. cicijeivel mint én.

Bubu túl van az IKEA-s "kajálunk közben előttünk játszik idegenekkel" eseményen is. Nem zavartatta magát. Jómúltkorában egy haverommal söröztünk, bubu a kocsijában énekelt és kekszezett, akkor hallottam gyerekhez ragasztva először a szociábilis szót. Elvan az idegenek között, azaz szociábilis. Keresztanyám is mondja milyen király kölök bubu, nem nyafog, rinyál meg ilyesmi. Fölveszi a ritmust akármilyen is a tempó.

Betegség is volt persze, kemény arcüreggondokkal küzdöttünk, zúgattuk az orrszívó porszívót ezerrel, sőt pár napja a fején különböző vörös pontokat találtunk. Kenőcs hatására elmúltak, egyik doki szerint csípés a másik szerint nem csípés. Lényeg, hogy bubun nem látszott hogy nagyon érdekelné a folt, vigyázni kellett a kaparózásra, de élte világát ahogy szokta.

Múlt hétvégén anyukámhoz költöztünk, azaz csak a család kétharmada, mert én hétfő péntek ritmusban a fővárosban kerestem a pénzt. Régóta kapacitáltam Sz-t hogy próbálja ki az anyós közösséget, most került rá a sor. Az előtte lévő héten bubu betegsége nagyon leszívta Sz-t ezért állt rá, hogy egy hetet vidéki birtokunkon marad. Nagymama unokázott Sz. pihent a gyerkszobámban. Jól sikerült a hét, nekem persze hiányzott a család, na jó a négy estéből hármat vendéglátóhelyiségben töltöttem, de csak a barátok kedvéért. Jól megterveztem a hetet, hogy majd csütörtökön felújítom a lakást, ami egy szekrény másik szobánba történő átcipelését jelentette, plusz ajtórács fölszerelését. Így állt volna össze bubu szobája. Oda benyomtam volna az összes játékot, szőnyeget, és frankón érezhette volna magát, amikor pisilünk, főzünk, teraszon cigizünk, konyhában mosogatógépezünk. Volna, volna, volna. Nem sikerült megcsinálnom a tutit, mert csütörtökre bejött egy határidős meló, csak éjfél körül értem haza, akkor már nem lehet fúrógépezni.

Másnap olyan történt mint még soha. Bubu 150 km-re szülőktől távol maradt a nagymamával. Anyu etette, itatta, játszottak fürödtek, aludtak. Sz. vonatra szállt és jött nekem segíteni pénzt keresni, koncertre is mentünk VOLNA, de a csütörtöki hatáidős munka péntekig tartott. Péntek éjszaka értünk vissza, Sz adott neki pár korty tejet hajnalban, de aludt mint a bunda. Lényeg, hogy anyu nagyon király nagymama, rendesen elfáradt, azóta gondolom alszik egyhuzamban. Ezt a fajta nagymamaszolgáltatást ki fogjuk használni.

Bubu élő halat és kutyát simogat, kedvence a távirányító és a billentyűzet, hűtőgépet mágnesez, labdát dobál, lufit durrogtat, már szinte mindent megért. Vissza a kádba! Nem! Nem szabad! Add ide. Tedd le. Vedd fel. Azt csinálja amit mondok neki, ha másképp látja a dolgokat hiszti jön, erről próbálom éppen leszoktatni. Katonás rend van itt kérem.

Bubu jár.

Egy hónapja a szülinapján tette meg első lépéseket, hármat, négyet, azóta tökéletesre fejleszetette a lábon egynsúlyozást és a haladást. Céltalanul jár kel, tipegős típusú járás ez, nagyokat borul, ha gyorsít, már 10 métereket is lenyom, lehajol tárgyakért, aztán kiegyenesedik, megy jobbra, balra, előre, hátra, na jó rükverc még nem. Ülök a fotelben nézem ahogy tipeg össze vissza, párásodik a tekintetem, mint a moziban a sztároké. Nagyokat röhög járás közben, élvezi az újdonságot. Föl szoktam mellé állni és utánzom bubut ezen még nagyobbakat röhögünk. Mint a vadalmák.

Bubu 13 hónapos 10.7 kiló és 77 centiméteres saccra. Extra infó: helyes és okos.

6 komment

Címkék: járás

A bejegyzés trackback címe:

https://bubukedves.blog.hu/api/trackback/id/tr771494231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lusthie 2009.11.10. 21:31:48

Első bekezdés: ezzel én is így vagyok...

Járás: gratula! kíváncsi vagyok, B mikor fog elindulni asztal nélkül :)

Paraméterek: 1 kilóval előbbre vagytok, viszont 3 centivel meg visszább :)))

Mazsola01 2009.11.23. 20:35:48

Mi a szitu felétek? Kisnagy Bubu már rohan és kergetni kell?:)

emm · http://bubukedves.blog.hu 2009.11.23. 21:39:48

hahó merre vagytok? a nagy megszűnő mizériában eltűntetek...

kösz megy mint a billiárdgolyó, rohanunk. a térde vörös és lila, az orra és a szája alatt gyógyulgatnak a sebek, két helyen a száját harapta szét egy esés közben szombaton. Olyanok voltunk mint egy középszar horrofilm hősök, nadrágunk, pólónk, pulcsink vérben úszott.

essz · http://bubukedves.blog.hu 2009.11.24. 17:40:51

@Mazsola01: tényleg hol? nekem nagyon hiányoztok!

Mazsola01 2009.11.25. 20:00:31

Emm: ezt olvasni is rossz. Én eddig megúsztam egy kis száj megharapással, pici vérzéssel, de az is elég volt, hogy majd elájuljak Marci láttán.
Essz: megvagyunk, jól vagyunk, küldtem nektek meghívót, de ezek szerint nem érkezett meg. Ha írtok ide: pbettina@gmail.com, repítek egy újat!

Mazsola01 2009.11.25. 20:02:28

bocsánat nem lett jó az e-mail, szóval pbettina87@gmail.com
süti beállítások módosítása