essz 2008.09.14. 18:54

hideg

hideg van, de bubut úgy látszik ez sem érdekli.  mindenhol azt olvastuk, hogy a hidegfront előcsalogatja a bébiket, ill azt is, hogy a  holdtölte is..

érdekes, hogy a héten pár napig alig tudtam közlekedni, inkább vonszolódtam és csak a ház körül, most ismét visszatért a régi tempóm, na nem a régi-régi, hanem a  kismama léptek. így hatalmas kiruccanást tettünk tegnap emm-el, voltunk a tabánban sétálni, közbeiktattunk egy capuccinot a platánosban, amit teljesen felújítottak, majd dunaparti séta következett. megszemléltük az alsó rakpartot, amit lezártak ugyan, de a munka nem halad.. megnéztük hova lehetne jó kis sétálós dunahidat építeni, olyasmit, mint prágában. majd elmentünk a mammutba nézelődni, ahol amolyan látványosságként vettek szemügyre a bevásárlók. bementünk a hervisbe, ahol egy papucsot akartunk venni, de szép lassan bevásároltuk az egész boltot. törzstagok lettünk és vettünk egy biciglissapkát, két pár papucsot, két pár túrabakancsot, egy őszi kabátot emm-nek. mindezt kb. félóra leforgása alatt. majd elégedetten távoztunk.

este megint voltak jó kis összehúzódások, közben angliai barátnémmal társalogtam, akinek két kisfia van már, hogy nála hogyan zajlott a szülés, mikor fájt és mi és mikor kell menni...a lényegi rész annyi, hogy amikor nem múlnak el. na eddig még mindig elmúltak a fájások reggelre. még annyi érdekesség, hogy tegnap azt hittem a magzatvíz szivárog, fel is hívtam a dokit, de azt mondta, csak ha folyamatos, akkor magzatvíz. szóval ezzel nem kell törődni, megnyugtató válasz...

meg a babaszoba.hu-n olvastam jó kis cikkeket a szülésről. ami nekem a legfontosabb, hogy a legjobb fájdalomcsillapító az intim, szeretetteljes környezet... tehát az erős lámpák, medicinális fehérség és zajok, na pont ez az, amire nincs szükség. nem véletlenül irtózik ezektől minden kismama. csak egy érdekes adat ehhez kapcsolódóan, hogy míg hollandiában 8 százalék körül vana  gátmetszések aránya, magyarországon 80 százalék fölött. nem hinném, hogy a magyar nők ennyivel feszesebbek, sokkal inkább arról lehet szó, hogy ott a szülést egy természetes folyamatként kezelik, és odafigyelnek a kismama belső érzéseire, ösztöneire, itthon sokkal inkább az orvosi közeg dominál..

minden este igzi. kíváncsi vagyok a maira is. nomeg figyelem mazsoláékat, mert ők még előbbre is vannak és már nagyon szeretnék látni a kis marcit. ezt most kezdem jobban átérezni...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bubukedves.blog.hu/api/trackback/id/tr46663220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Niki- picurAnyu 2008.09.15. 10:50:53

Milyen volt az estétek? ;)

essz · http://bubukedves.blog.hu 2008.09.15. 12:25:16

hát..kicsit nehéz a helyezkedés éjjel... végre döntöttem az egyik oldal mellett, de akkor asszem volt egy ilyen összehúzódás, aminek hatására úgy éreztem, a has, mint olyan megmozdíthatatlan... ilyenkor, mint egy nagy dinnye fekszik az ember, aki elfelejtett gurulni is...
alvás is ehhez mérten szakadozott, viszont addig tart, amíg kedvem van...szóval nagyon jó dolgom van, nem akarom annyira sűrgetni bubut...csak kicsit..

viszont mazsola gyanús nekem : )

Mazsola01 2008.09.15. 12:28:03

Én jelentkeztem, nálatok mi a helyzet? :)
Marcit nem hatja meg a front/Hold... nem csodálkozom, ilyen csúnya időben én sem szívesen születnék meg.
Én is hittem már azt, hogy a magzatvíz szivárog, de mivel utána semmi, így elnapoltam a kérdést.
Hollandiában egészen másként zajlik a szülés, hihetetlen különbségek vannak, pedig nem a bolygó túlsó fele!

essz · http://bubukedves.blog.hu 2008.09.15. 13:54:01

mazsola,
hasonló, mint nálatok : )
bubu sem kedveli az esőt, már korábban is megfigyeltem, amikor még félidőnél sem tartottunk, hogy esőben inkább visszahúzódik, alig érezni mocorgást...
hát én is megértem, hogy ilyenkor inkább befészkelik magukat jó mélyre és durmolnak egy nagyot..
neked van ilyen dinnye érzésed? mármint, hogy egyszercsak nem tudsz eldőlni egyik oldalra sem, mert húzódik, fáj, nyilal?
milyen egy holland szülés?

Mazsola01 2008.09.15. 15:14:17

Dinnye érzés: ilyenkor próbálkoznék hason aludni, de nem megy :D Szóval félig oldalt-félig hason, és ált. elmúlik... az én pocakom a legtöbbet keményedik, túlzás nélkül tényleg 24 órából 23-ban kőkemény (Marci ezt hogy bírja? :O )
Holland szülés: 3-4 perces, legalább 1 perc hosszúságú fájásoknál hívják a midwife-ot/szülésznő, aki megvizsgálja a terhes nőt, majd ha látja szülés lesz bejelenti a kórházban, ha erre nincs idő levezeti otthon a szülést (persze 2 perc alatt ott a mentő). A kórházban szülés után egy nővér segít letusolni, megmutatják a szoptatás technikáját, és adnak enni is. 2 órát kell bent tölteni megfigyelésen, majd haza is mehet a család (bent is lehet maradni, de inkább haza mennek)... szóval ég és föld!
süti beállítások módosítása